Studiedag 14 februari
Afgelopen dinsdag hadden de kinderen lekker vrij, maar natuurlijk had dat voor ons als leerkrachten een reden. Het team had namelijk een studiedag. Wat houdt zo’n studiedag nu eigenlijk in? Het hoofddoel van de dag is natuurlijk leren van elkaar. Dat betekent eerst even met elkaar een kwaliteitenspel spelen waarbij we stil staan bij mooie talenten die we binnen onze school hebben en ervaringen waar we dankbaar voor zijn. Na deze start zijn we ons gaan verdiepen in de literatuur over technisch lezen en hebben we de belangrijkste punten per groep beschreven. Deze punten vanuit de literatuur zullen we meenemen om in te zetten in onze dagelijkse (lees)lessen. We zijn dit schooljaar op zoek naar een nieuwe taal/spellingmethode en hebben we verschillende methode bekeken en besproken. Ook hebben we de afgelopen tijd toetsen afgenomen bij de leerlingen. Deze toets gegevens zijn bekeken en besproken en worden omgezet in plannen van aanpak binnen onze lessen. Kortom een leerzame dag waarbij we onderwijsinhoudelijk mooie stappen hebben gezet.